INSTITUTIONS AND ASSOCIATIONS INVOLVED IN TOURIST PROMOTION AND DEVELOPMENT OF SUCEAVA COUNTY

Marilena-Oana Nedelea, Alexandru Mircea NEDELEA

Abstract


This article includes an analysis of some of the institutions, organizations, associations, departments involved in the promotion and development of tourism in Suceava county. It is necessary to develop a marketing program aimed at the creation, development and promotion of the Bucovina tourism brand.

Keywords


promotion, tourism, Suceava, tourism development

References


Cocerhan, C., Lăzărescu, Luminiţa (2011) Bazinul Sucevei – resurse turistice, amenajări şi perspective de valorificare, în Revista anuală a profesorilor de geografie, Orizonturi sucevene, nr.3, Editura „Lidana”, Suceava

Nedelea, Al.M. (coord.) (2020) Marketing în turism. Teorie și practică, Ed. Economică, București

Nedelea, Al.M., Cioban, G.L.,Cioban C.I. (coord.) (2020) Turism. Studii de caz, Ed. Economică, București

Nedelea Al.M., Nedelea M.O., Cioban G.L., Cioban C.I. (2018) Politici de marketing Studii de caz, Editura Economică, București

Nedelea, Al.M. (coord.) (2015) Turism. Concepte şi experienţe, Ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca

Nedelea, Al.M. (coord.) (2014) Turism. Teorie şi practică, Ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca

Nedelea, M.O., Nedelea, Al.M. (2013) Studii interdisciplinare, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti

Nedelea M.O, Nedelea Al.M. (2016) Administraţie publică. Studii de caz, Ed. Performantica, Iaşi

Sarmitstha Sarma, Sukhvinder Singh (coord.), Nedelea, Al.M. (2015) Cases on Branding Strategies and Product Development. Successes and Pitfalls, IGI Global,US

www.bucovinaturism.ro

www.cedes-cd.ro

www.cjsuceava.ro

www.imm.gov.ro/ro/mmaca-etichete/directia-instrumente-si-programe-promovare-export/

www.tourisminbucovina.ro

www.visitingbucovina.ro


Full Text: PDF



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.