THE IMPACT OF THE INTERNET AND SOCIAL MEDIA UPON GENERATION Z IN THE TOURISM ACTIVITY
Abstract
Impactul turismului de vlogging asupra Generației Z poate fi semnificativ. Vlogging-ul le permite tinerilor să exploreze diferite culturi, destinații și experiențe din confortul ecranelor lor. Poate inspira pofta de călătorie, poate promova schimbul cultural și poate încuraja sentimentul de aventură.
Cu toate acestea, este important să echilibrăm explorarea virtuală cu experiențele din viața reală și să ne asigurăm că portretizarea călătoriilor este autentică și responsabilă. Turismul de vlogging este un adevărat schimbător de joc pentru Generația Z. Le-a oferit oportunitatea de a explora lumi noi și de a se conecta cu diferite culturi prin conținut video captivant. În plus, a stimulat creativitatea și spiritul aventuros al tinerilor, încurajându-i să-și împărtășească propriile experiențe și să inspire alți tineri să iasă în lume și să descopere frumusețea călătoriei.Keywords
References
REFERENCES
Arora, N., & Lata, S. (2020), Youtube channels influence on destination visit intentions. Journal of Indian Business Research, 12(1), 23–42. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/jibr-09-2019-0269
Băltărețu A. (2006), Evolutions and trends in international tourism, Pro Universitaria Publishing House, Bucharest
Briciu, A., & Briciu, V.-A. (2020), Participatory culture and tourist experience: Promoting destinations through YouTube. In A. Kavoura, E. Kefallonitis, & P. Theodoridis (Eds.), Strategic innovative marketing and tourism (pp. 425–433). Springer
Chen Zhao, (2022), The study on the impact of short video tourism Vloggers at social media platform on online sharing intention, Front. Psychol., 26 July 2022, Sec. Organizational Psychology,Volume 13 - 2022 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.905002https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2022.905002/full
Cheng, Y., Wei, W., & Zhang, L. (2020). Seeing destinations through vlogs: Implications for leveraging customer engagement behavior to increase travel intention. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(10), 3227–3248.
https://doi.org/https://doi.org/10.1108/ijchm-04-2020-0319
Chua, A. Y. K., & Banerjee, S. (2013). Customer knowledge management via social media: The case of starbucks. Journal of Knowledge Management, 17(2), 237–249. https://doi.org/https://doi.org/10.1108/13673271311315196
Danileț A, Chifan D,(2023), Smart tourism: developing new business architectures in the digital society, The Tourism Journal, Suceava
Dumitru D., (2023), A fundamental insight over the consequences of artificial intelligence on the tourism industry, The Tourism Journal, Suceava
Gabor M.R. (2015), Innovative products in international and national tourism, Publishing House C.H. Beck, Bucharest, 2015
Gao, F. (2018). Current situation and bottleneck of short video development [Online]. Available at: http://www.cqvip.com/qk/82254x/201804/675901074.html
Hancean M.G, (2018), Social networks in the Facebook era, Polirom Publishing, Iasi
Kim D.& Kim S. (2017), The Role of Mobile Technology in Tourism: Patents, Articles, News, and Mobile Tour App Reviews, Sustainability 2017, 9, 2082; doi:10.3390/su9112082
Kim MJ, Lee CK, Jung T (2020) Exploring consumer behavior in virtual reality tourism using an extended stimulus-organism-response model. J Travel Res 59(1):69–89
Kim, S. (2012). Audience involvement and film tourism experiences: emotional places, emotional experiences. Tour. Manag. 33, 387–396. doi: 10.1016/j.tourman.2011.04.008
Slusariuc G.C. (2015), Economy of tourism, Universitas Publishing House, Petroșani
Tussyadiah, I. P., & Fesenmaier, D. R. (2009). Mediating tourist experiences. Annals of Tourism Research, 36(1), 24–40.
https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.annals.2008.10.001
Xiang, Z., and Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tour. Manag. 31, 179–188. doi: 10.1016/j.tourman.2009.02.016
https://www.statista.com/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.